sâmbătă, 14 decembrie 2013

în țipăt de cassandră

Noul meu volum, editie bilingva ,,Femeia cruciat,, va fi publicat in cateva zile, in Canada, va fi disponibil si pe suport de hatrie cu plata pe card. daca cineva o sa fie interesat voi posta un link cu trimitere spre volum
Sarbatori frumoase tuturor!!
Imagine
,,CV literar Dorina Neculce- scriitor din România, orașul Botoșani. membra a Societatii Culturale ,,Junimea 90,,-Iasi membra a Cenaclului literar ,,Junimea 90,,-Iasi
fosta membra in Consiliul de administratie al Asociatiei Universul prieteniiei-Iasi fost coordonator al Cenaclului Universul Prieteniei-Iasi
debut literar-la Ateneul Tatarasi din Iasi, 2009-volum colectiv- cu fasciculul ``Ingeri rataciti`, Ed. All, Iaşi, 2009;
Publicatii : poezie:
Lumea din oglinda. Ed. Pim- Iaşi, 2010;
Surasul meu gothic, Ed. Pim- Iaşi, 2011:
Zbor sihastru,Ed. Pim- Iaşi, 2012;
Urme vechi, Ed. Pim- Iaşi,2012;
La marginea tacerii, Ed. Pim-Iaşi, 2012;
Contraria(dialoguri lirice cu Rameel), Ed. Pim-Iaşi,2012;
Vade mecum(6 poeti contemporani), Iarna(6 autori) ,Ed. Pim-Iasi, 2012;
Insemne (volum editat de site--ul literar Casa gandului, 2010) ;
Meridiane lirice, 100 de poeti contemporani, Ed. Armonii culturale, 2012:
proza: Daca as putea strabate timpul, Ed. Pim- Iaşi, 2010:
poezie: Zbatere de pleoape- Ed. Pim, Iaşi, 2013
Premii literare:
Premiul 3- acordat de Revista literara Noi, NU, din Cluj- decembrie 2011- Concurs de poezie
Premiul 2- haiku-februarie 2010, organizat de Asociatia Universul Prieteniei-Iasi
În lucru şi pentru publicare în 2013, o nouă Trilogie de poezie gothică, ,, Gothic solitude,,.


Literary CV: Dorina Neculce – Romanian writer, from the city Botosani-live in city Iasi.


    Member of the ‘Junimea 90’ Cultural Society- Iasi,
    Member of the Literary Circle ‘Junimea 90’ – Iasi,
    Former coordinator of the Literary Circle Friendship Universe – Iasi,
    Literary debut at Tatarasi Atheneum from Iasi, 2009 – collective volume – with the group ‘Wandered angels’, All Publishing, Iasi, 2009;
    Publication: poetry: The world from the mirror, Pim Publishing – Iasi, 2010; My gothic smile, Pim Publishing – Iasi, 2011: Solitaire flight, Pim Publishing – Iasi, 2012; Old trails, Pim Publishing – Iasi, 2012; At the end of silence , Pim Publishing – Iasi, 2012; Contraria (lyrical dialogues with Rameel), Pim Publishing – Iasi, 2012; Vade mecum (6 contemporary poets), Winter (6 authors), Pim Publishing – Iasi, 2012; Insignia (volume published by the literary site Casa Gandului, 2010); Lyrical meridians, 100 contemporary poets, Armonii culturale Publishing, 2012; prose: If I could get through time, Pim Publishing – Iasi, 2010: poetry: Eyelids flounder – Pim Publishing, Iasi, 2012.
    Literary awards: 3rd prize – awarded by the Literary Magazine ‘Noi, Nu’, from Cluj – December 2011.
    Poetry Contest 2nd prize – haiku- February 2010, organized by the Association Universul Prieteniei – Iasi.
    It is on the anvil and it is going to be published in 2013, a new Trilogy of gothic poetry, ‘Gothic solitude’.
Câteva poeme din volum :)
cassandra’s cry


1.as a dishevelled cassandra
I spin the last distaff
sitting at the shadow of the cross gluing up
sweetened poems on the face
of the bronze shadows.


2.knower of silent colours
you will come
dressed in the shirt of the thoughts
of iron


3.as a dishevelled cassandra
from fogs and smoke I
will pour the cold
in bones
as if
the glances of the bowmen will pour
atriped from
the white marble breaking down
the springs in eyes until
the last scream.


4.is as if
I still could live
deep in an
unseen window
baroque sound sat
step over step
time over another time
free sclave sucking up
the clay of it’s own
grave.


let’s go mashenka


I call her don’t hide yourself
this bowed woman won’t stop
she’ll cry anyway and she’ll still cry
you have to get out the buildings
without windows
can melt you down
...........................................................
mashenka is the metal girl
of a dwarf family
her thoughts – knotted stitch- feed all the roses
(this will help us maybe
only this will help us)
when everything is lost
when the trees strip us of the shadows I hear
the beating of your heart as some rebel chord and
I can see my mother herself locked
in a rose she is holding in her chin with
the hand
she breaks out
she snuggles at the chest of mashenka
the metal girl
is whining
.................................................................
ohhhhhh it’s so simple to turn off
light I say and I breath
all the gore


I think I will turn grey


’ He and She enchained
holding hands
will throw at any moment
from the irion border of Mirabeau birdge’
I am amazed
shattered
between waves
I am listening to this news through speakers
of an underwater station He
because he didn’t fiind his lost feelings and
Her because she didn’t learn on time how to embroider in the sky’s heart
the meaning of the true word – every Thursday I remember
you – he and she
folded in curtains of glass -
and I fall asleep but every second now the inevitable (it doesn’t respect) will take place and (kneeled covered blunted crucified in shadows) I am waiting
the end as a healing as a dispensation to the taste of blood ………leave it, I tell to myself. If I think better I think that
I will turn grey…….my hot eye ruby heart the smile of my deeds
priceless quenchless unasked in your body
crowns I entwine (and I was blossoming in your thought/ as a wounded magnolia in arms,/cursing, I can’t move,/ I lie on the soul,/ in
cheek,/mixing myself with blood, / the silent of the nights is crying over me!!!...)




Part II: ,,Gothic solitude,,


when the blue strings are getting off
fluttering over sunsets
I get loose my dirty hands
I unsew my livid eyelids and
I float drifting
over the water of Jordan
with bats in claws
I feel only the supressed memory
when I twist them under
the shape of a stitch in my thought
there under the stronghold
marooned there where
are gathering
all the clouds of ash




simplicity


I’ve finished with profoundity
I tell myself from now on
I will be the common man
I will learn even the
dedication until beyond the word
a ceaseless bending
between a bourn and
the other-
swollen by the same flounder of eyelids
commiting myself heavenly
in a dance of white butterflies
I shall burn


in the light
of the wings
clairvoyant

în ţipăt de cassandră


1.ca o cassandră despletită
îmi torc cel din urmă caier
aşezată la umbra crucii lipind
poeme îndulcite pe faţa
umbrelor de bronz.

2.cunoscător al culorilor
tăcute tu ai să vii
îmbrăcat în cămaşa gândurilor
de fier.

3.ca o cassandră împletită
din ceţuri şi fum am
să îţi curg frigul
în oase
aşa
cum ar curge privirile
arcaşilor desprinse din
marmura albă străpungând
primăverile în ochi până
la ultimul ţipăt.

4. e ca şi cum
încă aş mai putea trăi
ţesută adânc într-o
fereastră nemaivăzută
sunet baroc aşezat
treaptă peste treaptă
timp peste alt timp
sclav liber absorbind
ţărâna propriului
mormânt.



sasha era fiul mijlociu


al pietrarului din sat
dimineața coboram
în grădina timpului
să adăpăm fluturii de rouă îmi
plăcea mult sasha cu mâinile lui fine de argint și
ca să îi dovedesc odată toate astea
în miezul viselor
de mai îi ciopleam
castele în nisip
…………………………………………….
câteodată
mă îngrozeam
la vederea albatrosului despicat
pe deasupra cerului
care nu ne mai putea
cuprinde se zbăteau
păsări de granit răsucite cu ghearele
în vene
........................................................................................
și, vaaai!!!!  :) ne 
chinuiam să trecem
peste umerii morții
până nu se încingea Apusul.




o ascult pe larra


simt o stare de linişte profundă ca
atunci când ai privit îndelung un film edulcorat
care ţi-a şters şi ultima picătură de îndoială
..viaţa e frumoasă,, rostesc
privind în jur să nu m-audă cineva
aş părea un rechin
atârnat în botul umed al unui câine vagabond
aş rupe cu strigătul meu principii şi legi
poate larra nu ar mai purta funda galbenă
papucii roz sau rochiţa de muselină
larra mi-ar băga degetele-n ochi
larra mi-ar înşuruba mâinile ei mici
în esofag forţându-mă să vărs
un ţipăt sau un răget de fiară înjunghiată
,,aşa simţi şi tu măcar ziua de vineri,
aşa o să poţi să cutreieri
străzile neumblate
în miez de noapte
fără de frică
liliecii gigantici
or să îţi omoare timpul pentru că timpul draga mea
îţi este cel mai înverşunat prieten,,
o ascult pe larra
întotdeauna îmi place să ascult pe cineva
nu contează pe cine
pe larra pe destiny pe Stanley
pot fi o fiinţă foarte educată
şi foarte ascultătoare
dacă îmi răsuceşti cheiţa
...din când în când...




şi-a pus zvastica ziceau femeile de sticlă
pe buze şi-a creionat
sprâncenele-n albastru a
zâmbit zeflemitor stihiilor
prin geamul de la şase aşa
am cunoscut-o pe emma
fiica băcanului uscat
care striga pe uliţa evreiască:
,,avem bunătăţi avem bunătăţi,,
emma voia să pară emancipată
îşi tăia uneori în faţa oglinzii vieneze părul a la
marlene dietrich se uita mirată în vitrinele goale
umbra ei se ascundea în umbra umbrei altei
umbre se ascundea aşa
mereu mereu nici nu
mai respiram când auzeam
cuvântul interzis
sufletul meu se plia
peste sufletul emmei
soldaţii aruncau sălbatic
de la o vreme
în groapa adâncă
fără de margini
flori flori neparfumate
flori de plastic greoaie
urâte şi contestate de stilişti
asurzitoare icnete
!!ce naiba
!!!nu mă credeţi era
în vreme de război
putină decenţă
doamnelor domnilor
nu-mi cereţi atât de mult

mă numesc sophia


de la o vreme trăiesc
pe marginea visului despicat
intru şi ies
cu mâinile legate aud
tăceri închise într-o lume de poveste
cum poţi să fii o umbră peste umbre
un trandafir sălbatic un gând pietrificat
aud bătăile inimii mele în miezuri de zi
şi le zic:
vreau totul sau nimic
(dar ce îi poţi cere
unui criminal de rând
mai mult decât)
un ultim cartuş
un deget resetat




în esenţa lemnului


bărbatul acela cu
degetul de fier
mi-a arătat cum poate să ardă într-un \\
singur fluture tot cerul
bărbatul Acela a mai trecut prin mine
îmi zic pipăindu- mi sângele
pietrificat. zborul
în esența lemnului
Cine nu l-a încercat




hai mashenka


o strig nu te ascunde
femeia asta aplecată nu se va opri
oricum va plânge și va tot plânge
tu trebuie să ieși clădirile
fără ferestre
te pot topi
...........................................................
mashenka e fetița de metal
a unei familii de pitici
gândurile ei-fire înnodate-hrănesc toți trandafirii
(asta ne va ajuta poate
doar asta ne va ajuta)
când totul se pierde
când ne dezvelesc de umbre pomii aud
bătăile inimii tale ca niște acorduri răzvrătite și
parcă o și văd pe mama ea însăşi încuiată
într-un trandafir își sprijină bărbia de un zid cu
mâna
evadeaza
se cuibărește la pieptul mashenkăi
fetița de metal
scâncește
.................................................................
oooo așa-i de simplu să te stingi
lumină zic și trag pe nări
tot sângele-nchegat




Cred c-am să încărunţesc


,,un El și o Ea înlănțuiți
ținându-se de mână
se vor arunca dintr-o clipă în alta
de pe marginea de fier a podului Mirabeau,,
sunt uluită
zdruncinată
între valuri
ascult știrea asta prin difuzoarele
unei gări subacvatice un El
pentru că nu își mai găsea sentimentele pierdute și
o Ea pentru că nu a învățat la timp cum să brodeze în inima cerului
sensul cuvântului-adevărat--în fiecare joi îmi amintesc
de tine-un el și o ea
împăturiți în perdelele de stică--ținându-se
și ațipesc dar din secundă în secundă inevitabilul(nu ține cont)se va produce și (îngenunchiată astupată trunchiată răstignită în umbre)aștept finalul ca pe o vindecare ca pe o dezlegare la gustul de sânge..............................................lasă, îmi zic. dacă mă gândesc mai bine cred c-am să încărunțesc............................................................................................................................ochiul meu cald inima rubinie surâsul faptelor mele neprețuite nestinse neîntrebate la tine-n trup
cununi de lauri împletesc(și înfloream la tine-n gând/ca o magnolia rănită-n brațe,/ înjurând,nu mai am pas,/ îți poposesc pe suflet,/ în obraz,/amestecându-mă cu sânge,/tăcerea nopților mă plânge!!!...)




Partea a II-a: ,,Gothic solitude,,


când se lasă sforile albastre
fluturând peste apusuri
îmi dezleg mâinile murdare
descos pleoapele învineţite şi
trec alunecând
peste apa iordanului
cu lilieci în gheare
mă simt doar amintirile curmate
când le răsucesc în
forma firelor de gând
acolo sub cetatea
pustiită acolo unde
mi se adună
toţi norii de cenuşă




simplitate


am terminat cu profunzimile
îmi zic de astăzi
voi fi omul de rând
am să învăţ chiar şi
închinarea până dincolo de cuvânt
-continuă aplecare
între un pârâu şi
celălalt-
înghiţită de aceiaşi zbatere de pleoape
săvârşindu-mă sacru
într-un dans de fluturi albi
voi arde
în lumina
aripilor
clarvăzătoare




amintiri întunecate


când nu ne mai încăpeau ogrăzile
prăfuite alergam cu toții
la pârâu prin porumbul uscat
mâinile lui scoteau săbiile din teacă
prăvălindu-ne într-o luptă nedreaptă dar
nu ne păsa de tăieturile adînci
de sângele proaspăt care îngrășa pământul
nu aveam noi timp de așa ceva nici
vreme să ne oblojim firișoarele vineții
care ne acopereau fețele
cu un fel de umbre vorbitoare
strigam : la ataaac!
și El nu știa de glumă
își tot ascuțea dinții
în trupurile noastre
.......................................................................
-emiily anne, îi strigam fetiței din sâmburi,
la ciment!!! haide!!!acolo e locul cel mai întunecat
și alergam voinicește
aruncându-ne țărână pe spinare
..............................................................................aici erau galerii peste tot
dar și frica ne pândea de prin unghere
,,să nu îți fie frică, mă îmbărbătam ca să nu râdă de mine toți copiii,
nu-ți fie frică, așa îmi ziceam,
în galerii sunt maluri
de fluturi
și treceam
peste un mal
și treceam peste un mal și
treceam peste....




Niciun comentariu:

amintiri

  Astăzi am o stare ciudată, de parcă mi s-a întors cineva uitat de demult într-o buclă de spațiu şi timp suspendat şi alergă prin mine, f...