marți, 23 iulie 2013

Poveste din anii de liceu

pe natalia o cunoşteam
din anii de liceu intra mereu
pe uşa din stânga
şi-n urma ei distingeam
aceleaşi înscrisuri agramate:
,,andrei vreia să o...pe ana,
elmar şi semiramida se...după cantină,,
îmi aminteam că trebuie să
trec şi peste astea că
trebuie să tac să-nghit să scriu
că nu e bine să fii singur
............................................
roagă-mă îi spun
roagă-mă să nu mai plec
să mă liniştesc să îi scriu iar mamei
despre cât de bine ne este la internat
elevul cucu s-a certat rău
cu claudina şi fata a îngurgitat
mai multe scame şi pastile
acum e la spital şi desenează inimi negre pe un perete translucid
domniţa e tot frumoasă
!o floare între flori
o gratulează elevele ,,mai mici,,
în sala de lectură
e tot mai frig
de parcă
s-ar fi descălţat o cioară
cu fularul roşu
înfîşurat pe după gât
mihuţ încearcă vechile lui trucuri
de pedagog bătrân care-şi ascunde
apartenenţa la verzile cămăşi

de la o vreme limba uriaşului din cer
aruncă fluturi credeam că pot să-ndur
credeam că-s mai puternică
dar plâng
pompierul supraponderal
îmi şterge lacrimile cu o sârmă înmuiată-n vin:
,,nu plânge, te rog, nu mai plânge, mă încurajează el
nimic nu e adevărat...doar ai visat urât, urââât, uuu-râââât,,
şi tună
şi plouă
şi trece Timpul
molatec alunecând
şi-ţi zic: suntem perfecţi!!
deşi ne trece timpul
deşi tu te asemeni tot mai mult cu toţi
suntem ca două cutiuţe aurite
pe care o mână prea stângace a scrijelit cu unghia: un elly +o elly-a
ca nişte semne mute strâmbe
ne înstrâmbăm unul în faţa altuia
şi mă trârăsc până la umbră
să pot să intru iar în ea
în timpul ăsta
natalia
pe care o cunoşteam din anii de liceu
intra pe uşa dreaptă
pe uşa stângă
un el şi-o eli-a



Niciun comentariu:

amintiri

  Astăzi am o stare ciudată, de parcă mi s-a întors cineva uitat de demult într-o buclă de spațiu şi timp suspendat şi alergă prin mine, f...