miercuri, 21 decembrie 2011

amanda /nume de alint

0
s-au strâns burțile umflate
-pâraiele de altă data- nu
mai ies din izvoarele/străfunduri cu
gurile de lupi stârnindu-și colții.
1.
(amanda, îmi zic ei sec, fără să mă privească,
lucrurile astea au mai fost spuse de tine și altă dată
uite, copiii îți caută doar amintirea răsturnată peste ruine
urmele tale sidefii au desenat tablouri neînțelese ochilor
rotunzi, nu mai nega, te știm de mult, ești amanda, ai surâsul verde,
contur în ridurile nopților, ochi de nălucă și pleoape ruginite, ai
buze arse de vârcolac te apleci peste umeri îți simțim răsuflarea
ca pe sunetul metalic)
2.
(și unde crezi că ar mai fi bine să mor, elias?
oare lângă umbra mea scăldată în
mirosul viu al livezilor cu vișini aș mai
putea eu înflori o nouă primăvară?)
3.
nu mă ascund de nimeni le zic doar îmi
trec zborul pe apa cerului nu sunt amanda, și tac și
număr picajul porumbeilor sihaștri prin
grădinile aprinse îmi aplec ochiul străfulgerat
reînviind tăcerile tăcute.
4.
(ia-mi visele în brațe, elias, îmbată-te în umezeala lor
de lacrimi, îi strig, topindu-mi nebunia în nebunia lui
mă pierd, mă prind de strigăte pustii)
5.
catedrala grandioasă pare să se înalțe abisal
din când în când un înger palid al durerii
coboară scara și-mi ține între aripi cioburi desprinse din vitralii
serafimii slobozesc litanii.
ooooo, uitare-copilărie a mea chircită în haine de alint,
cândva o să m-astupi și tu c-un lat de palmă de cenușă și
o să îmi aduni împletirile de veacuri de
pe obrazul stins.
6.
(amanda îi era numele
și o cunoaștem demult...șoptesc soldații
fără de mâini destrămându-se în pânza umezită)
7.
e totuși
prea târziu să protestez
lucirilor de nume..

3 comentarii:

Dmitry Voevodin spunea...

Здравствуйте.
В эти святые дни Рождества Христова, хочу поздравить вас с праздником. В этот день Христос пришел, чтобы спасти наш Мир от Тьмы.
Желаю вам, чтобы светлый праздник вам подарил тепло, и уют в ваш дом, здоровья вам и вашим близким.
С Рождеством Христовым и с Новым годом.
Воеводин Дмитрий.

Anonim spunea...

multumesc de vizită Volontir. dar m-ai pus la treabă. mă duc să traduc. un gand bun de la Iasi! cu drag dorina n.

Anonim spunea...

În acest sezon sfântă de Crăciun, vreau să vă felicit pentru această vacanţă. În această zi Hristos a venit să ne salvezi lumea de la întuneric.
Vă doresc să vacanţă lumina ti-a dat caldura si confortul la dumneavoastră acasă, de sănătate pentru tine si cei dragi.
Crăciun Fericit şi un An Nou Fericit.
Voevodin, Dmitri.

multumesc, aceleasi gânduri. Sărbători frumoase alături de cei dragi. Am vizionat videoclipuri cu Dumitrița. Vă felicit! are o voce caldă ca a unui îngeraș. cu drag, dorina n.

amintiri

  Astăzi am o stare ciudată, de parcă mi s-a întors cineva uitat de demult într-o buclă de spațiu şi timp suspendat şi alergă prin mine, f...